قیمت فروش سنگ مرمریت دهبید کرم

سنگ دهبید کرم از معادن دهبید در استان فارس استخراج می شود. سنگ دهبید به خاطر حداقل جذب آب، استحکام بالا و رنگ کرم باشکوه خود یکی از بهترین ها است و توانسته در جهان مشتری های زیادی پیدا کند. یکی از معادن مهم مشغول به استخراج سنگ در منطقه دهبید، معدن شایان است که با فاصله 50 کیلومتر از شهر دهبید قرار دارد. رنگ سنگ این معدن از نوع کرم روشن است.

قیمت سنگ مرمریت دهبید کرم

سنگ دهبید کرم

رنگ کرم با رگه های زیبایی که روی سنگ دهبید دیده می شود شکوهی بی نظیر به این سنگ بخشیده است. معادن متعددی در منطقه دهبید در حال استخراج سنگ مرمریت دهبید هستند. عوامل متعددی در تعیین قیمت سنگ کرم دهبید نقش دارند. ازجمله این عوامل عبارت اند از:

  1. کیفیت
  2. سایز
  3. عدم وجود لب پریدگی در سنگ
  4. استحکام سنگ و کیفیت فرآوری آن
  5. رنگ و شفافیت آن

مشخصات اصلی سنگ دهبید کرم

سنگ دهبید کرم

سنگ دهبید کرم دارای سطحی براق و صیقلی با رگه هایی آهکی است. سطح براق آن با انعکاس نور علاوه بر زیبایی دوچندان باعث روشن تر شدن محیط می شود. کیفیت و استحکام بالا به همراه رنگ کرم ملایم آن باعث محبوبیت این سنگ در میان طراحان و معماران شده است. جذب آب سنگ دهبید بسیار پایین است و این مقدار حدود 0/8 است. در مقایسه با سایر انواع سنگ مرمریت آهکی از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است که این امر منجر به افزایش قابلیت ساب پذیری آن می شود.

این سنگ چند نوع است:

  1. کرم لایت یا روشن
  2. کرم دارک یا تیره
  3. بژ
  4. کرم پلنگی یا گل دار

سنگ دهبید گل دار دارای طرح های مختلف ازجمله گل یخی، گل زرد، گل چوبی و گل نباتی است که از آن می توان به منظور تامین سلیقه های خاص در سنگ فرش و یا دیواره های داخلی ساختمان ها استفاده کرد است.

از سنگ کرم دهبید بیشتر در فضای داخلی ساختمان استفاده می شود. مناسب ترین سورت یا نوع سنگ کرم دهبید برای کف ساختمان سنگ کرم روشن است. که مخصوصا استفاده از آن در محیط های تاریک باعث روشن تر شدن محیط می شود. طرح های مختلفی از سنگ دهبید گلدار وجود دارد. عوامل زیر میزان کیفیت سنگ دهبید را تعیین می کنند:

  1. نداشتن ترک
  2. یکنواختی رنگ سنگ
  3. ضخامت مناسب
  4. سالم بودن
  5. ساب پذیری بالا

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما