کارخانه تولید اسلب سنگ کرم سروحی نی ریز

گروه کارخانجات و معادن سنگ سروحی از سال 1342 در زمینه فروش سنگ کوپ (بلوک) و فرآوری شده فعالیت می‌کند. در حال حاضر این گروه شامل شرکت تعاونی معدنی سروحی، شرکت صنایع سنگ شیراز، معادن سنگ سروحی، سروش ابیانه، چینی نی‌ریز، رویال بژ، مرمریت بوانات و مرمریت دهبید است.

سنگ سروحی

سنگ مرمریت سروحی نی ریز

سنگ سروحی

سنگ خامی که از دل کوه استخراج می‌گردد و در محل معدن بریده می‌شود را کوپ می‌گویند. کوپ سنگ‌ها عموما با استفاده از اره‌هایی با تیغه الماسه و یا دستگاه‌های برش فوق پیشرفته به شکل چندضلعی، مکعب و مکعب مستطیل برش داده می شوند. کوپ ‌ها همان شکل نخستین سنگ‌های ساختمانی هستند که بعد از فرآوری به شکل سنگ‌های ساختمانی مرمریت، گرانیت، تراورتن و … در می‌آیند.

کوپ سنگ‌ها با توجه به میزان سلامت سنگ استخراجی از معدن و ابعاد آن به چند دسته تقسیم می شوند:

  • تک کوپ
  • دو کوپ
  • سه کوپ
  • لاشه

سنگ کوپ برای قابل استفاده شدن به فرآوری احتیاج دارد، حال اگر سنگ تک کوپ یا دو کوپ باشد بعد از فرآوری به اسلب تبدیل می‌شود و اگر سه کوپ یا کوچک‌تر باشد به تایل مبدل خواهد شد؛ حال با توجه به خروجی این فرآوری که اسلب است یا تایل در موارد مختلف ساختمان‌سازی، دکوراسیون داخلی و تزئینات بکار برده می‌شود.

یکی از فعالیت‌های گروه “کارخانه و معدن سنگ سروحی” استخراج کوپ ‌ها از دل معدن و حمل آن به کارخانه سنگ‌بری برای انجام عملیات فرآوری بر روی آن به منظور قابل مصرف کردن کوپ ‌ها است.

اسلب سنگ سروحی نی ریز

سنگ سروحی

فرآوری بلوک‌های استخراج شده از معدن شامل چندین عملیات است که در کارخانه های سنگ‌بری انجام می‌گیرد. این عملیات شامل:

  • برش سنگ کوپ: برای تبدیل کردن بلوک‌ها به موارد قابل استفاده باید آن‌ها را در ابعاد و اندازه‌های مختلف برش داد. یکی از متداول ‌ترین ابزارهای برش اره است که انواع گوناگون آن مثل اره نرم بر، سخت ‌بر و قله بر برای انجام این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پولیش و ساب سنگ: بعد از مرحله برش نوبت به رفع ایرادات سنگ و پرکردن حفره‌های آن می‌رسد که در این مرحله با توجه به نوع سنگ عملیات مناسب بر روی آن انجام می‌گیرد.
  • بهبود کیفیت سنگ: بعد از مرحله پولیش لازم است که کیفیت سنگ ‌ها هم بهبود پیدا کند؛ بدین منظور با استفاده از تقویت کننده‌ها، رنگ کردن سنگ و استفاده از رزین این کار انجام می‌گیرد.

کلیه این اقدامات در کارخانه سنگ بری با استفاده از ماشین آلات مخصوص و پیشرفته انجام می‌گیرد. عمده سنگ تولید شده در کارخانه سروحی مرمریت است، در عملیات تولید و فرآوری این سنگ از متریال‌ های قوی و ساینده ‌های مرغوب بهره می‌گیرند. در نتیجه استحکام، مقاومت و کیفیت بالایی دارند. این سنگ‌ها جز پرمصرف‌ترین مرمریت ‌های تولید شده هستند.

علت محبوبیت این سنگ‌ها به دلیل ویژگی‌های خوب آن از نظر فیزیکی، رنگ و جلاپذیری است. این سنگ ها جز لوکس‌ترین سنگ‌های مرمریت هستند که مناسب برای استفاده بعنوان کفپوش‌های مراکز تجاری، واحدهای مسکونی، سرویس‌های بهداشتی، دیوارهای فضای داخلی، لابی هتل‌ها، آشپزخانه و… می‌باشند.

سنگ مرمریت دهبید سروحی دارای رنگ کرم روشن و تیره است. بعضا دارای خطوط و رگه‌های کریستالی می‌باشد و عموما به صورت اسلب در قواره‌های مختلف فرآوری می‌گردد.

قیمت سنگ مرمریت سروحی

سنگ سروحی

سنگ مرمریت سروحی یکی از سنگ‌های گران قیمت ایران است که نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی قیمت مناسب‌تری دارد. قیمت این سنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • هرچقدر سنگ روشن‌تر و رنگ آن یکدست‌تر باشد گران‌تر است.
  • این سنگ‌ها پس از عملیات فرآوری هرچقدر کم رگه ‌تر باشند، قیمت بالاتری دارند.
  • عواملی مانند ضخامت و ابعاد سنگ تاثیر مستقیم روی قیمت آن دارد؛ هم چنین به میزان دقیق بودن برش سنگ قیمت آن هم افزوده خواهد شد.
  • اثر گذار ترین عامل روی قیمت سنگ‌های سروحی کیفیت فرآوری سنگ از نظر ساب، برش، رزین و همچنین کیفیت مواد بکار رفته در فرآیند تولید سنگ می‌باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما