سنگ دهبید چیست؟

سنگ دهبید چیست؟ بهترین سنگ دهبید کدام است؟ قیمت سنگ مرمریت دهبید درب کارخانه چقدر است؟ مشخصات سنگ دهبید چیست؟
این پرسش ها و سوال هایی از این قبیل در ذهن بسیاری از افراد و مشتریان این سنگ ساختمانی است. با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما در این مورد پاسخ دهیم.

سنگ دهبید
سنگ دهبید چیست؟

سنگ دهبید یکی از بهترین و مرغوب ترین سنگ های مرمریت است. دلیل این نام گذاری وجود معادن سنگ دهبید در نزدیکی شهر دهبید استان فارس است.
این سنگ از لحاظ رنگ و جنس جز مرغوب ترین سنگ های مرمریت ایرانی است. رنگ کرم آن از نمونه های پرطرفدار است.
از دلایل پر طرفدار بودن این سنگ، طرح و رنگ آن است که هم با انواع دکوراسیون داخلی سازگار است و هم سلیقه های مختلف را در بر می گیرد.
این سنگ اغلب در نمای داخلی ساختمان و خانه استفاده می شود و کمتر در فضای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ دهبید
دهبید کجاست؟

دهبید نام شهری در استان فارس است که در فاصله 180 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد. این شهر به بام استان فارس معروف است.
دهبید دارای ذخایر غنی معدنی سنگ مرمریت کرم است. این معادن باعث ایجاد و رونق بیش از 200 کارخانه سنگبری در این منطقه شده است.
تولیدات این کارخانه ها به تمام نقاط ایران به خصوص تهران ارسال می شود. هم چنین این سنگ ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای شرقی هم چون چین و کشورهای اروپایی صادر می شود.

سنگ دهبید
مشخصات سنگ دهبید

همان طور که می دانید یکی از کاربردهای اصلی سنگ مرمریت در کف ساختمان است. ویژگی ها و خصوصیات زیر باعث شده است که از این سنگ به عنوان بهترین سنگ برای کف ساختمان استفاده شود.

جذب آب پایین و مقاومت در برابر رطوبت، که جذب آبی در حدود 8 درصد دارد.
مقاومت فشاری بالا که مقاومت فشاری این سنگ سه برابر بیشتر از سنگ های مرمریت معمولی است.
مقاومت سایشی بالا که در حدود 2.8 است.
وزن مخصوص این سنگ پایین تر از سنگ های معمولی است و در حدود 1275 کیلو گرم بر متر مکعب است.
میزان تخلخل سنگ دهبید بسیار پایین است و در حدود 1.02 درصد است.

میزان تخلخل پایین و فرآوری ویژه باعث افزایش مقاومت بیشتر این سنگ شده است.
از جمله فرآوری هایی که بر روی این سنگ انجام می شود استفاده از توری در پشت سنگ، اپوکسی و uv کردن سنگ است.
سنگ دهبید در سایز های اسلب، تایل، پله، پلاک و ریز بار تولید می شود. در ساختمان ها و هتل های شیک و لوکس کف راه رو ها، راه پله ها و کف لابی ها را با سنگ های تزیینی مرغوب فرش می کنند.

سنگ دهبید
انواع سنگ دهبید

سنگ دهبید شامل چندین معدن است که تقریبا با فاصله کمی از شهر دهبید قرار دارند. سنگ این معادن از نظر آنالیز و خصوصیات فیزیکی تفاوت زیادی با هم ندارند.
نام این معادن در زیر به صورت خلاصه ذکر شده است:

  • سنگ مرمریت دهبید چاه مرغی (سنگ مرمریت دهبید اصلی)
  • سنگ مرمریت دهبید شایان
  • سنگ مرمریت دهبید زارع
  • سنگ مرمریت دهبید انگورک
  • سنگ مرمریت دهبید نسکافه ای (سنگ مرمریت سیمکان)
  • سنگ مرمریت دهبید آرین
  • سنگ مرمریت دهبید حسن آباد (آشفته)
  • سنگ مرمریت دهبید چهرک
  • سنگ مرمریت دهبید مشکی اسپایدر
  • سنگ مرمریت دهبید ثمین
  • سنگ مرمریت دیپلمات دهبید
  • سنگ مرمریت دهبید کوه سفید

 

سنگ دهبید
معدن سنگ دهبید

معدن سنگ دهبید در استان فارس و در نزدیکی شهر صفاشهر (دهبید) قرار گرفته است. سالانه مقدار زیادی از سنگ خام این معدن به خارج از کشور صادر می شود. این معدن باعث اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم تعداد زیادی از ساکنان منطقه شده است.

قیمت سنگ دهبید

قیمت سنگ دهبید نسبت به سنگ های خارجی هم رده مناسب تر است به همین دلیل این سنگ جایگزین مناسبی برای سنگ های خارجی هم چون لته ترکیه شده است. از این سنگ به صورت انبوه در ساختمان های لوکس شهر های بزرگ هم چون تهران استفاده می شود. سنگ کف
سنگ کف یکی از اجزای اصلی ساختمان است و دقت در انتخاب جنس، طرح و رنگ آن بسیار مهم است. چرا که در صورت ایجاد هر گونه مشکل، تغییر آن به سختی امکان پذیر است و نیازمند هزینه است.

بهترین سنگ کف

بهترین سنگ کف را باید با توجه به فضای خانه خود انتخاب کنید. یعنی با توجه به فضا و دکوراسیون داخلی انتخاب دقیقی در طرح و رنگ سنگ مورد نظر داشته باشید. سنگ دهبید با توجه به زمینه کرم و شفاف، تقریبا با بیشتر طراحی های داخلی هم خوانی دارد و از لحاظ جنسیت هم کاملا مرغوب و به صرفه است.

کارخانه سنگ دهبید

کارخانه سنگ دهبید برای تولید و فرآوری یک سنگ با کیفیت و قابل قبول باید دارای دستگاه های مدرن و پیشرفته باشد. این محصول دارای تراکم مولکولی بالا است و دارای کیفیت بالایی می باشد. برای فرآوری و تبدیل این سنگ مرغوب به ابعاد مناسب و ساب قابل قبول و با کیفیت نیازمند دستگاه ها و نیروی انسانی ماهر هستیم. پس برای تولید و فرآوری سنگ دهبید ابتدا باید به فکر راه اندازی و ایجاد کارخانه ای مدرن باشید.

سنگ شایان

سنگ شایان یکی از انواع سنگ مرمریت دهبید است. این سنگ دارای زیبایی و کیفیت بسیار بالایی می باشد. از همین رو دارای مشتریان و مصرف کنندگان زیادی در داخل و خارج از کشور است. به دلیل استقبال مشتریان تعداد زیادی از کارخانه های صفاشهر اقدام به تولید و فرآوری این سنگ ساختمانی کرده اند.

سنگ دهبید
سنگ دهبید اصلی

سنگ دهبید اصلی، همان سنگ مرمریت دهبید چاه مرغی است. این سنگ دارای سورت ها و گل های مختلفی است که در کارخانه آن را طبق رنگ و گل سنگ سورت بندی و درجه بندی می کنند.
از سورت های اصلی این سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گل زرد
  • گل یخ
  • گل نباتی
  • پنجه گربه ای
  • گل چوبی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما