قیمت سنگ اسلب مرمریت دهبید شایان

سنگ دهبید شایان یکی از انواع پرطرفدار سنگ کرم دهبید است. معدن سنگ شایان در نزدیکی شهر بوانات استان فارس قرار گرفته است. سنگ دهبید از انواع سنگ مرمریت می باشد که دارای کیفیت بسیار بالا و زیبایی منحصر به فرد است که از میان این سنگ ها، سنگ مرمریت شایان با رنگ کرم روشن و همچنین خصوصیات کیفی و ظاهری عالی، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

خصوصیات سنگ دهبید شایان

سنگ دهبید شایان

این سنگ دارای رنگ کرم روشن در چند سورت می باشد که از جمله این سورت ها، رگه های قهوه ای و قرمز و همین طور طرح گل یخ می باشد. تمام سنگ های دهبید از کیفیت و جلا پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند و همین طور دارای مراحل فرآوری ویژه ای نیز می باشند. همین طور زیبایی چشم گیر آن ها در کنار کیفیت بالا، باعث پر رونق شدن بازار این سنگ و محبوبیت بالای آن می باشد و سالانه بیش از 200 هزار تن سنگ کرم شایان از معادن آن استخراج می شود.

قیمت این سنگ در مقایسه با سنگ های هم رده ی خارجی ارزانتر بوده و به عنوان یکی از انواع سنگ های لوکس شناخته می شود. صادرات این سنگ به صورت خام و فرآوری شده به انجام می رسد که بیشترین صادرات این سنگ به کشور چین صورت می گیرد.

فرآوری سنگ مرمریت دهبید شایان

سنگ دهبید شایان

سنگ های دهبید در تولید و فرآوری نسبت به دیگر سنگ ها یک مرحله بیشتر دارند و همین طور سنگ مرمریت شایان از بین دیگر سنگ های دهبید، دارای درجه سختی بیشتری بوده که این مزیت جلاپذیری آن را افزایش می دهد. در هنگام فرآوری قطعه سنگ استخراج شده را به چند اسلب تبدیل کرده و عملیات ساب پذیری را بر روی آن انجام می دهند. تفاوت فرآوری این سنگ با دیگر سنگ ها این است که در تولید از موادی همچون رزین، اپوکسی و ساینده های مرغوب استفاده شده تا سنگ به طور کامل در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشد. یکی از دلایل استحکام بالای این سنگ ها همین مراحل فرآوری بخصوص آن می باشد.

ناگفته نماند که این سنگ را معمولا در سایز های 80*80، 100*100 و 120*120 بنا به سفارش مشتری برش می دهند و البته بدلیل رگه های آن نمی توان سنگ را بدون توری در سایز های خیلی بالا برش داد.

کاربرد سنگ دهبید شایان

سنگ دهبید شایان

از این سنگ برای نمای داخلی ساختمان استفاده می شود. رنگ های روشن و براق این سنگ، بسیار مناسب کف ساختمان بوده و همین طور برای پوشش دیوار هم از آن استفاده ی زیادی می شود که جلوه ی بسیار جذابی را به ساختمان می دهد. این سنگ در هلدینگ ها و لابی ها و ساختمان های با طراحی لوکس، مورد استفاده بسیاری قرار می گیرد. همچنین از این سنگ با ضخامت بالا می توان به عنوان سنگ پله استفاده کرد.

قیمت سنگ دهبید شایان

سنگ دهبید شایان

قیمت این سنگ به مجموعه عواملی بستگی دارد از جمله:

  • یکدست بودن و روشن بودن سنگ باعث افزایش قیمت این سنگ می شود
  • هر چقدر رگه های سنگ کمتر باشد قیمت آن بیشتر می شود
  • همچون سنگ های دیگر، ضخامت سنگ با قیمت آن رابطه مستقیمی دارد
  • ابعاد برش دقیق تر و بزرگتر باعث گرانتر شدن این سنگ می شود
  • نوع و مراحل فرآوری سنگ از جمله ساب، برش و استفاده از رزین هزینه ی آن را متغیر می کند

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما